powered by Agones.gr - livescore

Παρασκευή 30 Μαΐου 2014

Σαν σήμερα, η πρώτη πράξη αντίστασης στους Ναζί

0 ΣΧΟΛΙΑ
Στα τέλη Μαΐου του 1941 είχε συμπληρωθεί ένας μήνας από την παράδοση της Αθήνας στους Γερμανούς, που ολοκλήρωναν τις επιχειρήσεις τους στην Ελλάδα με την κατάληψη της Κρήτης. Ο Μανώλης Γλέζος (9/9/1922) και ο Λάκης Σάντας (22/2/1922) ήταν δύο νεαροί φοιτητές, που δάκρυζαν, όπως και χιλιάδες Αθηναίοι, βλέποντας τη γερμανική σβάστικα να κυματίζει στην Ακρόπολη. Το χιτλερικό σύμβολο προκαλούσε την ελληνική υπερηφάνεια. Έπρεπε, λοιπόν, να κατέβει…
Το παράτολμο σχέδιο γεννήθηκε στο μυαλό τους ένα ανοιξιάτικο σούρουπο στο Ζάππειο, καθώς αντίκριζαν την Ακρόπολη και στρώθηκαν στη δουλειά για να το υλοποιήσουν. Πήγαν στην Εθνική Βιβλιοθήκη και διάβασαν ό,τι σχετικό με τον Ιερό Βράχο. Στη Μεγάλη Εγκυκλοπαίδεια ανακάλυψαν όλες τις σπηλιές και τις τρύπες της Ακρόπολης. Γρήγορα, αντιλήφθηκαν ότι η μόνη διαδρομή που έπρεπε να ακολουθήσουν για να μην γίνουν αντιληπτοί από τους γερμανούς φρουρούς ήταν μέσω του Πανδρόσειου Άντρου.
Το πρωί της 30ης Μαΐου 1941, ο Γλέζος και ο Σάντας πληροφορήθηκαν από το ραδιόφωνο ότι η Κρήτη είχε πέσει. Οι Γερμανοί με προκηρύξεις κόμπαζαν για το κατόρθωμά τους. Οι δύο νέοι αποφάσισαν να δράσουν το ίδιο βράδυ. Όπλα δεν είχαν, παρά μόνο ένα φαναράκι κι ένα μαχαίρι. Η ώρα είχε φθάσει 9:30 το βράδυ. Η μικρή φρουρά της Ακρόπολης ήταν μαζεμένη στην είσοδο των Προπυλαίων και διασκέδαζε με νεαρές Ελληνίδες, που πουλούσαν τον ερωτά τους, πίνοντας μπύρες και μεθοκοπώντας.
Με άγνοια κινδύνου, πήδηξαν τα σύρματα, σύρθηκαν ως τη σπηλιά του Πανδρόσειου Άντρου και άρχισαν να σκαρφαλώνουν από τις σκαλωσιές, που είχαν φτιάξει οι αρχαιολόγοι για τις ανασκαφές. Φθάνοντας σε απόσταση ολίγων μέτρων από τον ιστό της σημαίας δεν αντιλήφθηκαν κανένα φρουρό και με γρήγορες κινήσεις κατέβασαν από τον ιστό το μισητό σύμβολο του ναζισμού. Ήταν μία τεράστια σημαία, διαστάσεων 4x2 μ. Είχαν φθάσει πια μεσάνυχτα. Οι δύο «κομάντος» δίπλωσαν και πήραν μαζί τους τη σημαία και ακολουθώντας το ίδιο δρομολόγιο απομακρύνθηκαν από την Ακρόπολη, χωρίς και πάλι να γίνουν αντιληπτοί από τους Γερμανούς, που συνέχιζαν τη διασκέδασή τους.
Με έκπληξη η γερμανική φρουρά αντιλήφθηκε νωρίς το πρωί ότι η σβάστικα έλειπε από τον ιστό. Οι γερμανικές αρχές πανικοβλημένες διέταξαν ανακρίσεις. Μόλις στις 11 το πρωί ανάρτησαν μια νέα σημαία στον κενό ιστό.
Γλέζος και Σάντας καταδικάσθηκαν ερήμην σε θάνατο, οι άνδρες της φρουράς εκτελέστηκαν, οι έλληνες διοικητές των αστυνομικών τμημάτων της περιοχής απαλλάχθηκαν από τα καθήκοντά τους, ενώ για τους φύλακες της Ακρόπολης δεν προέκυψε κάποιο ενοχοποιητικό στοιχείο.
Η υποστολή της σβάστικας από την Ακρόπολη αποτέλεσε ουσιαστικά την πρώτη αντιστασιακή πράξη στην κατεχόμενη Αθήνα, μία ενέργεια με συμβολικό χαρακτήρα, αλλά τεράστια απήχηση στο ηθικό των δοκιμαζόμενων Ελλήνων. Το Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς ιδρύθηκαν οι δύο μεγάλες αντιστασιακές οργανώσεις ΕΑΜ και ΕΔΕΣ.
Κατά τη διάρκεια της Κατοχής, ο Μανώλης Γλέζος συνελήφθη τρεις φορές από τους Γερμανούς, φυλακίστηκε και κατόρθωσε να δραπετεύσει, ενώ ο Λάκης Σάντας ξέφυγε από τους διώκτες του και κατετάγη στον ΕΛΑΣ.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/146#ixzz33DEAKdUX

Ορισμενα δημοσιευματα της εποχης μπορειτε να βρειτε ΕΔΩ.

Πριν από λίγες μέρες ο Μανώλης Γλέζος εκλέχθηκε Ευρωβουλευτής και στα 92 του χρόνια θα συνεχίσει τον αγώνα για δικαιοσύνη και αποκατάσταση από τον Γερμανό κατακτητή.
Ο Λάκης Σάντας έφυγε το 2011. Είχε αφηγηθεί πολλά από τα κατορθώματά του την περίοδο της κατοχής. Σε μια συνέντευξή του είχε πει:

Το άλλο είναι στην οδό Πετράκη που είναι πάροδος της οδού Μητροπόλεως, μέσα ένα στενάκι, εκεί είχε ένα καφενείο που ήταν το στέκι μας. Η έδρα της πανυπαλληλικής ήταν στο Υπουργείο Γεωργίας, εκεί ήταν όλα τα κεντρικά στελέχη. Αλλά είχαμε εξουδετερώσει όλους τους χαφιέδες και δε μπορούσα να μας βρουν εκεί πέρα. Και είχαμε στέκι εκεί στο καφενείο. Απέναντι ακριβώς ήταν ένα μέρος επιταγμένο, πρώην ξενοδοχείο στο οποίο μένανε Ιταλοί αεροπόροι, της ιταλικής Αεροπορίας, με φρουρά κτλ.

Αυτοί λοιπόν, όταν έγινε η παράδοση, οι αεροπόροι ήταν περισσότερο από τους άλλους αντικαθεστωτικοί και θέλανε όλοι να παραδοθούν. Μόνο θέλανε πολιτικά ρούχα για να μην τους πιάσουν οι Γερμανοί. Πολλοί είχαν κάνει και φλερτ με Ελληνίδες κτλ. Δηλαδή ήταν σαν κι εμάς, δεν ήταν κακοί. Για να μη σας πολυλογώ, τους παίρναμε τα όπλα, τα βάζαμε μέσα σε κάτι κοφίνια και από κει τα κουβαλάγαμε απέναντι που ήταν μια ΕΒΓΑ, μετά τη Μητρόπολη, ένας δρόμος πήγαινε μέχρι επάνω, είχαμε μια ΕΒΓΑ και εκεί είχαμε τα κοφίνια όπου βάζαμε μέσα τα όπλα κι από πάνω λαχανικά και τα βάζαμε στο καρότσι και τα πηγαίναμε κάτω στην αποθήκη, στην οδό Αιόλου.

Τα παίρναμε λοιπόν με τσουβάλια από μέσα από το καφενείο και τα πηγαίναμε απέναντι. Σε ένα τσουβάλι από αυτά που πήρα είχα τα όπλα, τις σφαίρες, τις χειροβομβίδες και τα είχα όλα μέσα στο σακί. Και προχωράω στην οδό Πετράκη για να περάσω απέναντι τη Μητροπόλεως. Εν τω μεταξύ οι Γερμανοί έχουν βγάλει ανακοίνωση ότι όποιος Έλληνας συλληφθεί να κάνει συναλλαγή με Ιταλό στρατιώτη θα τουφεκίζεται επί τόπου, για να μας σταματήσουν, να μην παίρνουμε τα όπλα. Και σε μια στιγμή, όπως κουβαλάω το σακί, είχε μια τρύπα το σακί και από το βάρος, κάνει έτσι και γεμίζει κάτω το πεζοδρόμιο με σφαίρες, χειροβομβίδες κτλ. Και μου μένουν στα χέρια μόνο τα όπλα.

Εν τω μεταξύ απέναντι είναι κόσμος. Είναι ένας Αστυφύλακας, κάτι γυναίκες, κάτι άντρες, οι οποίοι κοκαλώσανε όλοι. Εγώ λοιπόν τι κάνω τώρα: Ο άλλος από πίσω έχει βγάλει το πιστόλι γιατί περιμένει, περνάνε οι Γερμανοί εν τω μεταξύ με τις μοτοσικλέτες κι ένα πολυβόλο επάνω, συνέχεια. Και τα έχουν χάσει όλοι. Εγώ, σα να μη συμβαίνει τίποτα, βάζω κάτω το σακί, ανοίγω το σακί, ανοίγω το σακί, ανοίγω το σακί, βάζω μέσα τις σφαίρες, τις χειροβομβίδες κι όλα αυτά, το πιάνω έτσι το σακί και περνάω τη Μητροπόλεως έτσι, με το σακί έτσι. Την ώρα που το έκανα έτσι και έπιασα το σακί να το σηκώσω, έρχεται ένας γέρος από κει με άσπρα μαλλιά και μου λέει: «Γεια σου παλικάρι μου!» Και όταν με ρωτήσανε τα παιδιά σε ένα σχολείο, είπα ότι το μεγαλύτερο παράσημο το οποίο έχει πάρει, ήταν αυτό. Και είπα στα παιδιά αυτή την ιστορία. Και σηκωθήκανε όλα και χειροκροτούσαν.

Πολύ ωραία ιστορία είναι αυτή.

Επίσης για τα παιδιά ήθελα να σας πω το εξής: Όταν πηγαίνω στα σχολεία να μιλήσω, μετά μου βάζουν γραμματάκια, ποιηματάκια, ζωγραφίζουν κτλ. Εν τω μεταξύ κάθονται και ακούνε όταν τους λέω την ιστορία για τη σημαία. Πώς μπήκαμε, για τον Εριχθόνιο, με ρωτάνε για τον Εριχθόνιο, αν ήταν μεγάλος ο όφις. Ένας από αυτούς λοιπόν καθόταν μπροστά, ήταν πιτσιρικάς, πρωτάκι. Μου λέει «θέλω να σου πω». Του λέω «έλα εδώ». Ήρθε λοιπόν και του λέω: «Λέγε». Ήρθε λοιπόν κοντά στο αυτί μου, δεν ήθελε να τον ακούσουν οι άλλοι, μου λέει «δε φοβήθηκες;» Του λέω «Πώς; Βεβαίως και φοβήθηκα. Αμα δεις κανέναν και σου πει ότι δε φοβάται, λέει ψέματα. Όλοι φοβόμαστε. Όλοι. Αλλά όταν πρέπει να γίνει, πρέπει να το κάνουμε. Εκεί ξεχωρίζουν οι άνθρωποι. Εντάξει;» «Εντάξει». «Δώσε μου ένα φιλάκι τώρα» Αυτά είναι τα παιδιά, τα Ελληνόπουλα.
ΠΗΓΗ : tvxs

Δευτέρα 19 Μαΐου 2014

ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΝΤΙΑΚΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ

0 ΣΧΟΛΙΑ
Οι Πόντιοι θρηνούν τα 353.000 θύματα της Γενοκτονίας. «Μια συγγνώμη ζητάμε για να αναπαυθούν οι ψυχές των νεκρών μας, από τις τουρκικές θηριωδίες»

Του Τάσου Κ. Κοντογιαννίδη

Η 19η Μαίου, για τα εκατομμύρια των Ποντίων ανά την Γή, είναι ημέρα μνήμης για την γενοκτονία των προγόνων τους. Τιμούν τους νεκρούς τους και θυμούνται, πως τη μέρα αυτή το 1919, ένας άλλος Χίτλερ, προχώρησε  με τους Νεότουρκους, στη μαζική εξόντωση των Ελληνοποντίων, που άρχισε το 1914. 

Και σήμερα τα εκατομμύρια των Ποντίων ανά την υφήλιο, ζητούν μία συγγνώμη, για ν’ αναπαυθούν οι ψυχές τους.Μέσα σε μία οκταετία (1914-22) με ωμό τρόπο, ξεκληρίστηκαν οι Έλληνες της Ανατολής. 

Το σύνθημα έδωσε ο ίδιος ο Κεμάλ στην Αμισνό (Σαμψούντα): «εξοντώστε τους γκιαούρηδες. Σκοτώστε κάθε μη μουσουλμάνο! Να έχετε κατά νου τον πλούτο  που έχουν στις πόλεις σας! Αν τους βγάλετε από τη μέση, θα γίνει δικός σας».

Στο παρόν σημείωμα, θα αναφερθούμε  σε επίσημα στοιχεία από τα αρχεία του Αυστριακού υπουργείου εξωτερικών, με βάση τα τηλεγραφήματα που έστελνε ο πρέσβης Παλαβιτσίνι και πρωτοδημοσίευσε το 1962 ο Πόντιος καθηγητής του Πανεπιστημίου της Βιέννης Πολυχρόνης Ενεπεκίδης, αλλά και σε στοιχεία από τα αρχεία του Φόρεϊν Οφις.
Το Σεπτέμβριο του 1915 οι Νεότουρκοι πιστεύουν οτι έφτασε η μεγάλη στιγμή! Ακολουθούν αδίστακτα κι εκτελούν τις ντιρεκτίβες  του γερμανού συμβούλου του Κεμάλ, στρατάρχη Λίμαν φον Σάντερς: «Στρατολόγηση του  χριστιανικού πληθυσμού, ένταξη στα περιβόητα Αμελέ Ταμπουρού ( Τάγματα Εργασίας) των ανδρών και εκτόπιση των λοιπών από τις παραλιακές πόλεις προς την ενδοχώρα…»

Νοέμβριος του 1916, δήλωση του Ραφέτ Μπέη στον αυστριακό πρόξενο Κβιατκόβσκι: «πρέπει να τελειώνουμε με τους Έλληνες. Έστειλα  στα περίχωρα της Αμισού τάγματα, δια να τους εξοντώσουν». Το μακελειό άρχισε, ο θάνατος περιοδεύει στις πανάρχαιες πολιτείες του Πόντου. Οι Έλληνες εξοντώνονται, οι περιουσίες τους λεηλατούνται, οι γυναίκες  και τα κορίτσια αρπάζονται και βιάζονται, οι πρόκριτοι οδηγούνται στην κρεμάλα και πολλοί σε βασανιστικές πορείες στην εξορία, όπου, όσοι πεθαίνουν καθ’ οδόν, τα άταφα  πτώματα τους γίνονται βορά σαρκοβόρων ζώων και γυπαετών …

Οι εκθέσεις πρεσβευτών και προξένων λες και αντιγράφτηκαν από φανταστικά  μυθιστορήματα συγγραφέων… Περιοχή Σαμψούντας : «11-12-1916. Λεηλατήθηκαν 5 ελληνικά χωριά και κατόπιν εκάησαν. Οι κάτοικοι εξετοπίσθησαν. 17-12-16:  Λεηλάτησαν κι έκαψαν 11 χωριά, μαζί με σχολεία και εκκλησίες, οι χωρικοί κακοποιήθηκαν κι εκτοπίστηκαν. 31-12-16: 18 ελληνικά χωριά κι εκκλησιές λεηλατήθηκαν, πυρπολήθηκαν και περίπου 60 γυναίκες βιάστηκαν. Οι διωγμοί πήραν διαστάσεις των Αρμενικών! 31-1-17: Ο αιμοσταγής πασάς Ταλαάτ μπέης λέει σε αυστριακό πρόξενο: «΄Ηρθε η ώρα να ξεκαθαρίσουμε με τους έλληνες, όπως κάναμε το 1915 με τους Αρμενίους».

Σε τηλεγράφημα για τη νότιο περιφέρεια της Σαμψούντας, διαβάζουμε: Οι Έλληνες έφυγαν, οι αγροί ερήμωσαν, το εμπόριο σταμάτησε, ο ελληνισμός εξοντώθηκε! Μέχρι σήμερα λεηλατήθηκαν και κάηκαν  από τον τουρκικό στρατό, 890 σπίτια, 17 εκκλησιές και 16 σχολεία. Τα ίδια στρατεύματα έκαψαν και λεηλάτησαν δυτικά και ανατολικά, 341 σπίτια κι εκκλησίες, δολοφονήθηκαν 75 χωρικοί, ανάμεσα τους τρείς ιερείς, ενώ βιάστηκαν  69 γυναίκες! ( Αν αγαπητοί αναγνώστες, καιγόταν ένα μόνο χωριό στην Ευρώπη, φαντάζεστε  την  αναστάτωση που θα προκαλούσαν και πως θα το αξιοποιούσαν οι ευρωπαίοι;)

Τις θηριωδίες στην περιοχή Κερασούντος διέπραξε ο μέγας εγκληματίας Τοπάλ (κουτσός) Οσμάν με τους Τσέτες (ατάκτους) όπως στην περιοχή Σουρμένων και στο Πουλαντζάκι, το θέρος του 1920. Περί αυτών ομιλούν τα αρχεία του Φόρειν Οφις. Παραλήπτης ο λόρδος Κόρζον, και αναφέρουν διώξεις και δολοφονίες των χριστιανών και βιασμούς παρθένων, «επαίσχυντοι πράξεις, ύβρις δια την ανθρωπότητα»

Πάτλαμα, το Αρκάδι του Πόντου!

Θα σταθούμε στα  εγκλήματα του Τοπάλ Οσμάν στο χωριό Πάτλαμα Κερασούντος κατά αφήγηση της τότε 16χρονης Σοφίας Κυνηγοπούλου ( Κομνηνά Ξάνθης):

«Μας μάζεψαν οι Τσέτες  και μας έβαλαν μέσα στην εκκλησία. Την έκλεισαν και γύρω, γύρω έβαλαν καλαμποκόφυλλα και τα έδωσαν φωτιά. Μόλις γέμισαν μέσα οι καπνοί, η μάνα μου  έσπασε κι άνοιξε το παράθυρο στο Ιερό και άρχισαν να βγαίνουν γυναίκες με μωρά και φεύγαμε κρυφά μέσα στα καφούλια (φυλλωσιές)… Σωθήκαμε αρκετοί, αλλά πολλοί έμειναν μέσα στους καπνούς πνίγηκαν ή κάηκαν ζωντανοί… Μετά φεύγοντας οι Τσέτες τραγουδούσαν το «γιασά Κεμάλ γιασά…

*Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Real News

Κυριακή 4 Μαΐου 2014

ΜΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΙΣ ΠΟΤΕ !!!!!!!!!!!!!

0 ΣΧΟΛΙΑ